|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Śruba wymiary
valmara - Nie 17 Lut, 2013 Temat postu: Śruba wymiary Witam, proszę Was o pomoc, gdyż mam wyrobione śruby kolektora, są wszystkie zardzewiałe, zapieczone i wyrobione. Czy byście mogli podać mi wymiary śruby tej imbusowej?
Numer 2 na załączonym rysunku.
Przeszukałem forum lecz nie mogłem nigdzie znaleźć wymiarów śruby
AdachA1 - Nie 17 Lut, 2013
M8 ok. 40 - 50mm długości . Uważaj z odkręcaniem , jeśli ukręcisz, czeka Cię demontaż cylindra bo oryginalne śruby są bardzo twarde i naprawdę trudno ich rozwiercić.
valmara - Nie 17 Lut, 2013
mam je w tak złym stanie dlatego będę musiał kupić nowe no i uporać się z ich okręceniem co jest ciężkie sam zobacz jak wygląda śruba ( tak wszystkie moje śruby wyglądają ) ale Suza tego potrzebuje
kacperox - Nie 17 Lut, 2013
Imbusem nawet nie masz szans Popukaj ją trochę młotkiem i próbuj żabką odkręcić. ogólnie trudny temat bo też przez to przechodziłem, ale mi udało się imbusem
tholin85 - Nie 17 Lut, 2013
WD40 dżin wcześniej, te troszkę młotkiem to za delikatnie "sił musi być" ale bez przesady. jeśli się boisz podjedz(w sumie lawet silnik musi byc zimny) do mechanika z kluczem udarowym pneumatycznym zapłaci parę złotych a większe prawdopodobieństwo ze pości.
valmara - Pon 18 Lut, 2013
dzięki za wsze rady spróbuje na początek młotkiem a jak to nie da rady to do mechanika. oczywiście zdam relację z tej operacji
KATANA - Pon 18 Lut, 2013
Plan jest następujący... śrubę oszlifować pod klucz nasadowy, następnie zwilżyć całą śrubę płynem hamulcowym (posiada jeszcze lepsze właściwości penetracyjne), i odczekać. Dalej za pomocą opalarki nagrzać miejsce obróbki, i za pomocą klucza próbować odkręcić śrubę... niekiedy postukując młotkiem. W razie ukręcenia śruby, przygotować się do usunięcia reszty gwintu za pomocą wykrętaka... wcześniej nawiercając "dobrym" wiertłem otwór w urwanej śrubie. Aby uzyskać lepszą/szybszą skuteczność odwiertu, należy co chwilę zanurzyć wiertło w wodzie, co nie dopuści do przegrzania/rozhartowania jego ostrza. Dalej wkręcamy wykrętak w podgrzane jeszcze raz miejsce obróbki, i staramy się usunąć z głowicy pozostałość po urwanej śrubie. Jeżeli i to nie poskutkuje... zostaje ostrożne większe rozwiercenie śruby wiertłem 7-7,5 a póżniej za pomocą gwintownika usunięcie z otworu pozostałości po śrubie- właściwie to już tylko samego jego zwoju gwintu.
PS. Ale najlepiej będzie, jak odkręcisz te śruby bez konieczności użycia tych ewentualności.
tholin85 - Pon 18 Lut, 2013
Uderzając stanowczo młotkiem w śrubę powodujemy ruszenie się śruby na gwincie prze co zerwanie spieku. (dlatego klucze udarowe pneumatyczne tak łatwo odkręcają stare śruby) po staremu to było śrubokręt pod kotem i uderzmy:)
co do podgrzewania ja nie jestem do tego przekonany. ponieważ akurat w tym przepadku podgrzejmy tylko łeb śruby przez co zrobi sie minki, co ułatwi jej ukręcenie. podgrzewać powinno się nakrętki co powoduje zwiększenie ich objętości, lub miejsce gdzie jest wkręcona śruba.
grzesiek4535 - Pon 18 Lut, 2013
ja moje dwie nie do odkręcenia śruby podgrzałem do czerwoności , przyspawałem wygięty pręt zrobiłem przedłużkę i i się odkręciły tak czy siak śruby były do wymiany a to był najszybszy sposób na moje warunki oczywiście
[ Dodano: Pon 18 Lut, 2013 ]
podgrzewając śrubę podgrzewasz ją całą , oczywiście największa temperatura jest na łbie śruby, ale cała śruba ugrzeje się do wystarczającej temperatury , dając śrubie ostygnąć w naturalny sposób, nie stanie się ona na tyle miękka by się ukręciła. Oczywiście taka śruba nie nadaje się do późniejszego użytku wiadomo , ale ten sposób jest używany jest tylko i wyłącznie w ostateczności.
tholin85 - Pon 18 Lut, 2013
sama spawarka pod rękom to nie wszystko:) jeszcze umiejętności:) do spawani, u mnie niestety za małe a spawarka transformatorowa stoi obok GS:)
grzesiek4535 - Pon 18 Lut, 2013
No tak umiejętności też swoją drogą, jak i sama spawarka
valmara - Wto 19 Lut, 2013
a powiedzcie mi bo szukałem ostatnio śruby jak kolega AdachA1, napisał M8 lecz nie mogłem znaleźć takiej samej. jaka jest nazwa fachowa tych śrub co jest mowa w temacie.
szukałem pod takimi pojęciami : śruba m8 imbusowa z kołnierzykiem, m8 z kołnierzykiem.
niestety żadne wyszukiwania nie przyniosły rezultatu.
ziomek4000 - Wto 19 Lut, 2013
podjedź do pierwszego metalowego u siebie w mieście i poproś o śruby M8 na imbus i dokup do tego podkładki. większość sklepów śruby z kołnierzem ma na zamówienie i wychodzi drożej. a zastosowanie podkładki da taki sam efekt.
Piotras_5 - Wto 19 Lut, 2013
Chłopie moje śruby od kolektorów wyglądały o niebo lepiej, a i tak jedną ukręciłem..
Nie rób tego sam w domu, jak masz możliwość to jak koledzy piszą, z pneumatycznym powinno pójść. Parę dni z rzędu traktuj to WD40stką i z wyczuciem młotkiem + klucz i powinno puścić.
Pozdro i powodzenia
valmara - Wto 19 Lut, 2013
ok tak zrobię. myślałem też nad daniem śruby sześciokątnej z kołnierzykiem zamiast imbusowej by można było lepiej odkręcić. Nie wiem czy dobrze kombinuje może ktoś z Was robił tak ?
KATANA - Sro 20 Lut, 2013
Pewnie że można, musisz tylko zastosować śrubę o HRC minimum 8, a nawet 10. Przed ponownym wkręceniem śruby posmaruj jej gwint smarem miedziowym, lub anti seize, co zabezpieczy gwint śruby przed ponownym zapieczeniem/zakleszczeniem.
prz3mek1 - Sro 20 Lut, 2013
Chciałem na weekend ściągnąć tłumik i go pomalować. I dobrze, że przeczytałem ten temat to już dzisiaj zacznę lać wd40 na to żeby przygotować pod sobotę
valmara - Sro 20 Lut, 2013
a widzisz prz3mek1, jak to dobrze poczytać
Dziękuje KATANA, za rade, posiadam smar miedziowy także wykorzystam go napewno. Niedługo zdam relację z pracy nad śrubami
adasadas2 - Pią 22 Lut, 2013
KATANA napisał/a: | Pewnie że można, musisz tylko zastosować śrubę o HRC minimum 8, a nawet 10. Przed ponownym wkręceniem śruby posmaruj jej gwint smarem miedziowym, lub anti seize, co zabezpieczy gwint śruby przed ponownym zapieczeniem/zakleszczeniem. |
Z tym HRC chodzi Ci o klasę wytrzymałości?
http://www.iprodukcja.pl/...losci_srub.html
Skąd wiesz, że aż tak wysokiej klasy?
Śruby 5,6 nie wytrzymają przy kolektorze? (bo tylko do takich mam dostęp:/ )
KATANA - Pią 22 Lut, 2013
Tak HR to w prostym tłumaczeniu twardość materiału badana metodą Rockwella, a dodatkowy dopisek C/A oznacza stal hartowaną. Występują jeszcze oznaczenia twardości stali tj. HB-badanie twardości metodą Brinella, oraz HV- badanie twardości metodą Vickersa.
Wracając co do rodzaju zastosowania śruby... pewnie że śruba o klasie twardości 5 wytrzyma, jednak sam zastosowałbym przynajmniej 8.
AdachA1 - Sob 23 Lut, 2013
Pamiętaj, że kiedyś trzeba będzie te śrubki odkręcić, a 5,8 łatwo ukręcić. Tu masz link do aukcji alledrogo M8 x50 twardość 8,8: http://allegro.pl/sruba-i...011293441.html.
A tu masz bardzo twarde: http://allegro.pl/sruba-i...3035277335.html
Ja kupiłbym te drugie.
Marcus - Sob 23 Lut, 2013
Również mnie to czeka,
nie wiedzialem jak się do nich zabrać co by nie zepsuć a tu prosze
Dobrze opisane, należy się "Pochwała"+
valmara - Sob 23 Lut, 2013
Widzisz Marcus, gdyby nie mój problem i ten założony temat.. Cieszę się że są ludzie, którzy chcą pomóc . Dziś spryskałem śruby wd40 2 dzień i trochę popukałem je. Na początku przyszłego tygodnia będę się zabierał za Suzę .
Marcus - Nie 24 Lut, 2013
Myślę, że młotek na zerwanie spieku + przecinak. Siła młotka przeniesiona na ostrze przecinaka i może być to lepsza skuteczność zerwania spieku. Przecinak ustawić na łeb tak jakby chciało sie odkręcić. Z doświadczenia to pisze.
valmara - Nie 24 Lut, 2013
no tak ale zobacz, że przy naszych maszynach dojście do śrub jest dość utrudnione, ale jak to mówią: "dla chcącego nic trudnego"
Piter - Nie 24 Lut, 2013
A ja potrzebuje dokupić jedną śrubę do mocowania crasch -pada . Dokładnie chodzi mi o twardość , czy śruba 8.8 będzie dobra bo nie chce kupić za twardej ani za miękkiej.
adasadas2 - Nie 24 Lut, 2013
heh wszyscy sobie urywają te śruby w ten weekend odkręcałem to 3 poszły bardzo lekko bez używania większej siły:) czwarta z lekkim oporem ale też dosyć łatwo się odkręciła:) także zostaje przy starych
valmara - Pon 25 Lut, 2013
adasadas2, ale chyba miałeś je w dobrym stanie bo moje to w całkowicie wyrobione ^^
[ Dodano: Wto 26 Lut, 2013 ]
powiedzcie mi czy taki palnik wystarczy do podgrzania tych śrub ? http://www.conrad.pl/?web...campaign=588476
tholin85 - Sro 27 Lut, 2013
wczoraj odkręcałem poszło jak po masiel:) nie wiem jak wy ja miałem pod nimi sprężynujące podkładki
nie mogę znalesc w hansie momentu dokręcenia kolektora i olejowych
znalazłem tutaj
Suzuki_GS_500_F_K4_Service_Manual_Suplement
Muffler mounting bolt 23 Nm tłumik
Oil drain plug 23 Nm <<śruba spustowa
Oil pan bolt 14 Nm <<czy to jest pokrywa filtra?
yaszczi - Sro 27 Lut, 2013
Oil pan to miska olejowa, pokrywa filtra oleju ma chyba 6Nm, zaraz poszukam ile dokładnie
valmara - Sro 27 Lut, 2013
a więc dziś próbowaliśmy z bratem okręcić te śruby. ogrzewaliśmy je i po pewnym czasie ogrzewania próbowaliśmy je odkręcić.... lecz nie poddały się
tholin85 - Sro 27 Lut, 2013
nie podgrzewaj zalej wd40 porządnie tyłu śruby nie po łbie. i użyj do prawej górnej takich fajowych(dobre dojście) szczypiec http://moto.allegro.pl/sz...3004379824.html
KATANA - Sro 27 Lut, 2013
Spokojnie mamy czas . Spsikaj ponownie śruby i odczekaj, a potem kolejna próba odkręcenia. Ewentualnie możesz zarobić łby śrub pod nasadowy, i ostrożnie użyj pneumata, jeśli masz taką możliwość. Udar w tym przypadku może bardzo dużo pomóc.
|
|