Sruba wymiary
Odpowiedz do tematu

valmara
[Usunięty]
: Śruba wymiary
Witam, proszę Was o pomoc, gdyż mam wyrobione śruby kolektora, są wszystkie zardzewiałe, zapieczone i wyrobione. Czy byście mogli podać mi wymiary śruby tej imbusowej?
Numer 2 na załączonym rysunku.


Przeszukałem forum lecz nie mogłem nigdzie znaleźć wymiarów śruby

:
M8 ok. 40 - 50mm długości . Uważaj z odkręcaniem , jeśli ukręcisz, czeka Cię demontaż cylindra bo oryginalne śruby są bardzo twarde i naprawdę trudno ich rozwiercić.

valmara
[Usunięty]
:
mam je w tak złym stanie dlatego będę musiał kupić nowe no i uporać się z ich okręceniem co jest ciężkie sam zobacz jak wygląda śruba ( tak wszystkie moje śruby wyglądają ) ;/ ale Suza tego potrzebuje :)

kacperox
[Usunięty]
:
Imbusem nawet nie masz szans :) Popukaj ją trochę młotkiem i próbuj żabką odkręcić. ogólnie trudny temat bo też przez to przechodziłem, ale mi udało się imbusem :)

:
WD40 dżin wcześniej, te troszkę młotkiem to za delikatnie "sił musi być" ale bez przesady. jeśli się boisz podjedz(w sumie lawet silnik musi byc zimny) do mechanika z kluczem udarowym pneumatycznym zapłaci parę złotych a większe prawdopodobieństwo ze pości.

jawa 50
gs 500 E
FZS 600
valmara
[Usunięty]
:
dzięki za wsze rady :) spróbuje na początek młotkiem :D a jak to nie da rady to do mechanika. oczywiście zdam relację z tej operacji :D

:
Plan jest następujący... śrubę oszlifować pod klucz nasadowy, następnie zwilżyć całą śrubę płynem hamulcowym (posiada jeszcze lepsze właściwości penetracyjne), i odczekać. Dalej za pomocą opalarki nagrzać miejsce obróbki, i za pomocą klucza próbować odkręcić śrubę... niekiedy postukując młotkiem. W razie ukręcenia śruby, przygotować się do usunięcia reszty gwintu za pomocą wykrętaka... wcześniej nawiercając "dobrym" wiertłem otwór w urwanej śrubie. Aby uzyskać lepszą/szybszą skuteczność odwiertu, należy co chwilę zanurzyć wiertło w wodzie, co nie dopuści do przegrzania/rozhartowania jego ostrza. Dalej wkręcamy wykrętak w podgrzane jeszcze raz miejsce obróbki, i staramy się usunąć z głowicy pozostałość po urwanej śrubie. Jeżeli i to nie poskutkuje... zostaje ostrożne większe rozwiercenie śruby wiertłem 7-7,5 a póżniej za pomocą gwintownika usunięcie z otworu pozostałości po śrubie- właściwie to już tylko samego jego zwoju gwintu.

PS. Ale najlepiej będzie, jak odkręcisz te śruby bez konieczności użycia tych ewentualności. ;)

:
Uderzając stanowczo młotkiem w śrubę powodujemy ruszenie się śruby na gwincie prze co zerwanie spieku. (dlatego klucze udarowe pneumatyczne tak łatwo odkręcają stare śruby) po staremu to było śrubokręt pod kotem i uderzmy:)

co do podgrzewania ja nie jestem do tego przekonany. ponieważ akurat w tym przepadku podgrzejmy tylko łeb śruby przez co zrobi sie minki, co ułatwi jej ukręcenie. podgrzewać powinno się nakrętki co powoduje zwiększenie ich objętości, lub miejsce gdzie jest wkręcona śruba.

jawa 50
gs 500 E
FZS 600
:
ja moje dwie nie do odkręcenia śruby podgrzałem do czerwoności , przyspawałem wygięty pręt zrobiłem przedłużkę i i się odkręciły tak czy siak śruby były do wymiany a to był najszybszy sposób na moje warunki oczywiście :P

[ Dodano: Pon 18 Lut, 2013 ]
podgrzewając śrubę podgrzewasz ją całą , oczywiście największa temperatura jest na łbie śruby, ale cała śruba ugrzeje się do wystarczającej temperatury , dając śrubie ostygnąć w naturalny sposób, nie stanie się ona na tyle miękka by się ukręciła. Oczywiście taka śruba nie nadaje się do późniejszego użytku wiadomo , ale ten sposób jest używany jest tylko i wyłącznie w ostateczności.

GeoGri
:
sama spawarka pod rękom to nie wszystko:) jeszcze umiejętności:) do spawani, u mnie niestety za małe a spawarka transformatorowa stoi obok GS:)

jawa 50
gs 500 E
FZS 600
:
No tak umiejętności też swoją drogą, jak i sama spawarka :)

GeoGri
valmara
[Usunięty]
:
a powiedzcie mi bo szukałem ostatnio śruby jak kolega AdachA1, napisał M8 lecz nie mogłem znaleźć takiej samej. jaka jest nazwa fachowa tych śrub co jest mowa w temacie.
szukałem pod takimi pojęciami : śruba m8 imbusowa z kołnierzykiem, m8 z kołnierzykiem.
niestety żadne wyszukiwania nie przyniosły rezultatu.

:
podjedź do pierwszego metalowego u siebie w mieście i poproś o śruby M8 na imbus i dokup do tego podkładki. większość sklepów śruby z kołnierzem ma na zamówienie i wychodzi drożej. a zastosowanie podkładki da taki sam efekt.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Chłopie moje śruby od kolektorów wyglądały o niebo lepiej, a i tak jedną ukręciłem..
Nie rób tego sam w domu, jak masz możliwość to jak koledzy piszą, z pneumatycznym powinno pójść. Parę dni z rzędu traktuj to WD40stką i z wyczuciem młotkiem + klucz i powinno puścić.

Pozdro i powodzenia :)

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
valmara
[Usunięty]
:
ok tak zrobię. myślałem też nad daniem śruby sześciokątnej z kołnierzykiem zamiast imbusowej by można było lepiej odkręcić. Nie wiem czy dobrze kombinuje może ktoś z Was robił tak ?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.