U mnie Road Piloty 2 mają już 25000 km i nie widać śladów zużycia. A trzymają od -12 do + 35. A odnośnie tego czy opona ma mieć jedną czy dwie mieszanki gumy w sobie to już dla mnie bez różnicy. Ma po prostu gwarantować jak największą przyczepność w każdych warunkach. Niestety nie znajdzie się opony idealnej na każde warunki, co najwyżej można wybierać i ustalać czy ktoś chce latać bokami opony, czy ktoś chce robić przebiegi po 50000 km, czy chce jeździć cały czas w deszczu, śniegu, po szosie czy szutrze. Czy może tylko na torze.
Każda opona ma swoje parametry. I do tego jak będziemy jeździć mamy dobrać odpowiednią oponę.
W Kawasaki jak wyżej napisałem mam Michelin Road Pilot 2, wątpię żeby ktoś uwierzył w przebieg ale to prawda, tył 25000 km, przód jeszcze więcej bo jak kupiłem moto to już była. Były to opony wybrane do turystyki szosowej w każdych warunkach, w motocyklu który nie pożera opon jak nie wiadomo co. I w tym te opony sprawdzają się idealnie.
W Suzuki też planuję zmienić opony i tutaj raczej 2 składników nie założę. A to dlatego że zupełnie inaczej moto będzie użytkowane. Opona ma być przede wszystkim wytrzymała jako że moto będzie zjeżdżało z asfaltu. Będę szukał twardej gumy. Wiadomo, na mokrym będzie ciężko ale samo moto nie jest przeznaczone do zasuwania.
Także jak ktoś chce zmieniać opony to niech zrobi rachunek sumienia i pomyśli czego potrzebuje. I od razu napiszę, nie warto dawać innych opon niż zaleca producent, szeroka guma wcale nie daje +5 do umiejętności jeżdżenia. Tak samo napisy na oponach. Warto poszukać sprawdzonych opon mniej znanych producentów ale za to dać lepszy model.
Aha i jeszcze dwie sprawy, żeby opona działała jak należy to trzeba kontrolować ciśnienie. Nawet super guma ze złym ciśnieniem będzie gorzej działała od jakiejś "tańszej" opony ale używanej zgodnie z zaleceniami. I ostatni temacik który poruszam to czas, niestety czas nie działa korzystnie na gumę (jak i na wszystko inne po za %
). Także jak opona jest już stara to nawet jak ma bieżnik to wypadałoby ją wymienić. Co z tego że opona z górnej półki jak i tak nie będzie trzymać jak należy bo jest już sparciały kamień.
To chyba tyle.