WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Slabe przyspieszenie po zimie i nie tylko.
Autor Wiadomość
marchewka
[Usunięty]

  Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   Słabe przyspieszenie po zimie i nie tylko.

Witajcie

Mam pewien problem po śnie zimowym mojego motocykla z racji, że dni stają się już coraz pogodniejsze ten problem zaczyna coraz bardziej mnie gryźć.

Otóż podczas mroźnej zimy miałem problem z odpaleniem motocykla, zapewne akumulator był już totalnie rozładowany bo już nie raz szwankował. Ledwo kręcił, a zaraz tylko tykał i na tym koniec. Uruchomiłem go na przewodach od samochodu i śmiało chodził.
Ostatnio gdy pogoda była nie najgorsza, a na drogach śnieg już znikł postanowiłem go rozruszać na drodze. Ponownie motocykl odpaliłem na przewodach, po odłączeniu zostawiłem go na chwilę przed garażem, ubrany wskoczyłem i pojechałem. Ujechałem może kawałek i zgasł, ale udało się go uruchomić ponownie. Jednak sęk w tym, że jego przyspieszenie zmalało, przy odkręcaniu manetki rwie słabiej do przodu niż rok temu przed zimą.
Dziś miałem w planach go ponownie rozruszać z tym, że na dłuższej jeździe i zobaczyć jak się wtedy będzie zachowywać jednak po odpaleniu na przewodach GS odpalił, ale zaczął się unosić dymek z okolic silnika, więc zaskoczony wyłączyłem go i skończyłem zabawę na dziś.

Czy ten dymek mógł być spowodowany jakąś usterką? Silnik był zroszony i się teraz zastanawiam czy to nie przypadkiem woda parowała w taki intensywny sposób?
Dodatkowo co możecie powiedzieć na temat tej usterki z przyspieszeniem? Co wg was mogło się uszkodzić? Wiem, że ciężko o diagnozę na forum, jednak może ktoś miał podobne objawy i może powiedzieć co było tego przyczyną?

Pozdrawiam
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Co do "dymu" to faktycznie mogła to być para. Jeśli chodzi o przyspieszenie to może silnik pracował na jednym cylindrze? Gdy mi się rozładował akumulator to silnik przerywał i na zmianę pracował to na jednym, to na dwóch cylindrach. Może masz podobnie?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Eddie
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Może zasyfione gaźniki ?:)
 
 
marchewka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Dodam, że gdy dym zaczął się unosić to zgasiłem GS, a żeby zobaczyć co to może być, jednak wtedy i dymienie ustało. Drugi raz zakręciłem to coś strzeliło, ale nie był to strzał z wydechu na pewno więc zostawiłem go w spokoju, mam nadzieje, że nie uszkodziło się nic. Po tym spróbowałem uruchomić go jeszcze normalnie bez przewodów (a żeby sprawdzić czy w ogóle po tym zareaguje na starter) i kręcił tak jak zawsze z trudem, a potem już tylko tykał, więc raczej żaden moduł zapłonowy nie uległ uszkodzeniu?

Co do pracy na jednym cylindrze, to nie wiem. Nie znam się zbytnio na mechanice więc pytania kieruje na forum, a żeby samemu się coś dowiedzieć. W każdym bądź razie dzięki za sugestie bo daje mi to już jakieś pole widzenia na ten problem.

Co do akumulatora to też nie jestem pewien czy tylko on stanowi problem czy też, coś go rozładowywuje i tutaj borykam się z myślą czy kupić nowy, bo co jak go zamontuje, a on i tak się rozładuje przez jakąś usterkę w instalacji elektrycznej, ewentualnie stary też sie nada i wyrzucę kasę w błoto.

Ogólnie odpalanie motocykla, za pomocą przewodów podłączonych do samochodu jest bezpieczne dla moto? Po tym strzale zastanawiam się czy, aby ten sposób na reanimację jest dobrym rozwiązaniem, planuję w najbliższym czasie wypad do mechanika w celu zbadania instalacji itp i raczej będę go musiał w taki sposób raz jeszcze odpalić. :/
 
 
nospoon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Jeśli chcesz sprawdzić czy pali na oba cylindry to najłatwiej sprawdzić przez odłączenie fajki zapłonowej przy włączonym silniku. Powinien móc chodzić z jedną odłączoną, jeśli gaśnie to coś jest nie tak. Co do tego dymu to też pierwsza myśl jaka mi przychodzi do głowy to para, ale wtedy powinno parować jeszcze jakiś czas po wyłączeniu silnika zanim ostygnie. Może nieszczelność przy kolektorze wydechowym?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

A czy możesz określić kolor tego dymu biały, wpadający w niebieski, bo to może zarówno parować cała wilgoć nagromadzona w układzie wydechowym, jak i może być to spalany olej jeśli masz jakieś nieszczelności.

Co do utraty mocy, to może coś się zatkało syfem, może jakaś woda w paliwie etc.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
marchewka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Zwykły biały dym nie za gęsty, jednak nigdy wcześniej nie miałem takiego efektu nawet jak odpalałem motocykl na dużym mrozie. Pojawił się dosłownie od razu jak silnik wystartował i po 10 sekundach pracy postanowiłem go wyłączyć i wtedy dym zanikł po chwili.
Też byłem przekonany co do pary ale, jak dymiło się z części silnika gdzie wkładane są świece (dokładnie ten korpus), a tam gdzie kranik i dalej już nie, to czy aby na pewno to para?
Wczoraj po jeździe postawiłem go w w garażu na chodzie jeszcze na chwile i nic nie wskazywało na jakieś uszkodzenia.

Jeśli ten strzał przy podpiętych przewodach do samochodu nie spowodował żadnych uszkodzeń, a też takie odpalanie wg was nie powinno zagrozić GS-owi to spróbuje jutro ponowie go uruchomić w ten sposób i zobaczyć jak się zachowa.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

na forum jestes od maja ale widać ze nie czytujesz go regularnie i w zimie przy dużych mrozach wolałeś iść krótkotrwale odpalić maszyne zamiast przyczytać temat zimowania motocykla

http://www.forum.gs500.pl...r=asc&start=225

przy takim odpalaniu na chwile zbiera się woda w tłumiku wiec nie dziw się ze teraz ci dymi z wydechu. Akumulator jak zostawiłeś na cała zimę rozładowany to raczej juz nic z niego nie będzie bo jego nie ładuje się alternatorem tylko w cieplym pomieszczeniu prostownikiem. Poza tym pewnie nie spuściłeś benzyny z komór pływakowych przed zimą i po odpaleniu wciągnał ten cały cyf twoj silnik.. Ja nie odpalałem motocykla od 3 m-cy myślisz że mam obawy że po tak długim czasie już nie odpali?

mogłeś też załatwić świece przez to odpalanie w mrozy
 
 
 
marchewka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Jacku, zgodzę się z jednym, iż nie spuściłem benzyny i na tym zakończę.
Motocykla w zimie nie przepalam, jednie raz wcześniej i raz podczas mrozów to zrobiłem kiedy akumulator miałem podładowany prostownikiem i trzymany wcześniej tydzień w ciepłej piwnicy, przy czym motocykl nie był na chwilę wtedy odpalony, a na kilkanaście minut. Wtedy zgodnie z tym co opisałeś z rury poszedł dym, kopcił, ale po 3 minutach przestał, zapewne cały syf poszedł z dymem. Aku rozładowany nie trzymałem w motocyklu tylko podładowany w ciepłym pomieszczeniu, jednak mimo to nic z niego nie będzie.

Jednak to co wspomniałeś nijak się ma z tym co dziś widziałem. Nie był to dym z tłumika, jak wspomniałeś, bo takowy już widziałem i w dodatku taki jest o wiele siwszy niż ten co dziś widziałem, ponad to wydobywał się z części silnika, do tłumika było mu daleko. Ba, z tłumika szedł normalny dymek, jak zawsze przy odpalaniu. W każdym bądź razie dzięki za uwagę
 
 
nospoon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Mar, 2012   

Jeśli ten dym unosił się powierzchni żeber silnika a nie z okolic łączeń wydechu czy gniazd świec to tylko para chyba wchodzi w grę, bo lity blok metalu raczej nie ma innego powodu dymić. Zresztą najłatwiej byłoby stwierdzić po zapachu.
 
 
marchewka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Mar, 2012   

Już wszystko ok.
Odpaliłem dziś ponownie swojego kuca, z racji że ładna pogoda była. Silnik bez wilgoci nie dymił, także to był fałszywy alarm spowodowany parowaniem. Zbytnio mi jego odpalanie dało w kość i teraz chyba jestem przewrażliwiony na normalne reakcje :P hehe.

W dodatku postanowiłem wyruszyć w dystans 40km i nawet osłabienie przyspieszenia zanikło. Jedynie ten akumulator szwankuje i na chwilowym postoju już są problemy z uruchomieniem silnika.

Wszystko wyjaśnione, temat można zamknąć :wstyd:
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Mar, 2012   

Jak masz akumulator koloru białego to sprawdź czy przypadkiem wody nie trzeba dolać, w moim przypadku to rozwiązało wszystkie problemy.
 
 
marchewka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Mar, 2012   

Taki też mam.
Wodę dolewałem i ładowałem jednak nic to nie dało. Zakręci 3 krotnie, a potem już tykanie tylko słychać i na tym koniec.
Dziś gdy GSa zostawiłem na 5 minut zgaszonego, to już miał problem z odpaleniem, natomiast za 4 razem zaskoczył i potem chodził już bezproblemowo.
Sądzę, że nic już z tego akumulatora nie będzie, jeszcze spróbuje do mechanika podjechać, a żeby go pod tester podpiąć i jeśli wyjdzie, że nadaje się na złom to od razu jadę do larssona zakupić nowy. :)
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sob 03 Mar, 2012   

marchewka napisał/a:

Dziś gdy GSa zostawiłem na 5 minut zgaszonego, to już miał problem z odpaleniem, natomiast za 4 razem zaskoczył i potem chodził już bezproblemowo.


Trochę mnie to dziwi bo jak by akumulator był przyczyną to jakby nie zaskoczył za 4 razem tylko po pierwszym. Przecież jak jest na wykończeniu to każde kręcenie to rozładowywanie go więc jakim batem nie odpala za pierwszym a nagle za czwartym tak.
 
 
marchewka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Mar, 2012   

Też mnie to zastanawiało, i myślałem, że rozrusznik czy coś może być na wymarciu, natomiast po podłączeniu na przewodach do samochodu odpala od "strzała". :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.