WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Metaliczne stuki w silniku na niskich obrotach gs500
Autor Wiadomość
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

No ale pisałeś "nie był wyregulowany na zaworach" a płytki w czasie eksploatacji i zaniedbania regulacji zgodnie z serwisówką same nie znikają :hyhy:
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
proldcieply 

Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Konin
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Z tego co wiem to ten poprzedni własciciel miał go 3 lata i regulacji nie robił a jak go przyprowadził to ten dzwięk wydobywał już się z silnika
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Ja stawiam 99% na rozkręcone sprzęgło rozrusznika. Objaw jest bardziej słyszalny na wolnych a przy wyższych zanika.Trzeba zdemontować pokrywę alternatora i ściągnąć koło magnesowe.
Dodam, że to częsty objaw w GSsie :) Sam osobiście wykonałem kilka takich napraw.
Natomiast martwi mnie jedno:
proldcieply napisał/a:
Z tego co wiem to ten poprzedni własciciel miał go 3 lata i regulacji nie robił a jak go przyprowadził to ten dzwięk wydobywał już się z silnika

Jeśli poprzedni właściciel jeździł z z rozkręconym i "klekoczącym" sprzęgłem no to panewka może być już do wymiany. Osobiście przerobiłem już raz taki przypadek gdy rozkręcone sprzęgło rozrusznika wybiło lekko panewkę ale wał był OK. Zakup nowych panewek uratował moto które jeździ bez problemu :)
No taka moja teza na powyższy problem ;)
Powodzenia
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
proldcieply 

Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Konin
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

No niby zrobił nim tylko 2 tysiące ale kto wie czy prawdę mówi ;) licznik wskazuje 25 tys przebiegu

[ Dodano: Czw 31 Gru, 2015 ]
Przekaże mechanikowi żeby sprawdził także to dzięki :)

[ Dodano: Czw 31 Gru, 2015 ]
A to nie powinno zanikac jak naciśnie klamkę sprzegla ?
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

proldcieply napisał/a:
A to nie powinno zanikac jak naciśnie klamkę sprzegla ?


Są dwa sprzęgła w Twoim silniku:
- sprzęgło skrzyni biegów, element uruchamiający skrzynie biegów przez klamkę i linkę,
- sprzęgło rozrusznika, element uruchamiający/napędzający wał podczas pracy rozrusznika przy odpalaniu. Do sprzęgła rozrusznika przykręcone jest na trzy śruby M6 koło magnesowe. Śruby M6 bardzo często się luzują, w skutek czego luźna podstawa sprzęgła powoduje ,,klekot" na wale silnika na wolnych obrotach. Wkręcając silnik na obroty sprzęgiełko rozrusznika na skutek momentu obrotowego przechodzi w maksymalne położenie w swoim luzie i zablokowane nie "klekocze" na wale. Zdejmując obroty silnika sprzęgiełko rozrusznika znów wchodzi w swój wyrobiony luz.
Proces powiększa się i trwa dopóki dopóty wspomniane śruby M6 się nie zerwą lub na skutek dużych drgań zrywa się magnes na kole magnesowym. W jednym i drugim przypadku dochodzi do zablokowania silnika...najczęściej do końca żywota silnika :( !
Po weekendzie dodam foty po takiej kolizji w silniku, mam taki jeden na stanie.
PS. Doradzał bym już nie męczyć tego silnika, ze względu na duży "klekot" który da się usłyszeć na filmie.
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
proldcieply 

Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Konin
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Dzieki wielkie za ta wyczerpujaca odpowiedz :) jak cos będę wiedział to od razu dam znac

[ Dodano: Pią 01 Sty, 2016 ]
A mam jeszcze pytanie odnośnie tego sprzęgła rozrusznika , te stuki nie powinny odchodzić bardziej z lewej strony i dolnej częśći silnika ? bo u mnie wyraźnie słychać te dzwięki tak w połowie głowicy
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Dostosuj się do tego co zostało już powiedziane powyżej.

Z mojej strony podpowiem tylko, że jeśli chcesz szybko zlokalizować stuki, to odkręć pokrywę alternatora i sprawdź, czy mechanizm wolnego koła jest na miejscu. Następnie złap rękoma za koło magnesowe i ruchami lewo/prawo obracaj wałem korbowym. Jeżeli stuki (powstałe przez luz) dotyczą układu korbowo-tłokowego, to szybko je w ten sposób zlokalizujesz i postawisz diagnozę.

PS.
PePeMotoryzacja napisał/a:
Są dwa sprzęgła w Twoim silniku:


a oprócz tych jest jeszcze jedno ;)
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Cytat:
A mam jeszcze pytanie odnośnie tego sprzęgła rozrusznika , te stuki nie powinny odchodzić bardziej z lewej strony i dolnej częśći silnika ? bo u mnie wyraźnie słychać te dzwięki tak w połowie głowicy

Jak chcesz sprawdzić na "sucho" to usiądź na GSie i po odpaleniu na w miarę zimnym silniku połóz lewą i prawą dłoń na pokrywach silnika :) Lewą na alnetarze ,prawa na zapłonie.
Jeśli to sprzęgło rozrusznika na które tak stawiam to pod lewa dłonią będziesz czuł wyraźne uderzenia w takt wspominanego "klekotu" :)
KATANA napisał/a:
a oprócz tych jest jeszcze jedno

Oooo, jest jeszcze jedno :) ?? ?
Kurcze napisz bo nie wiem :P
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
Chemical 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lut 2008
Pochwał: 2
Posty: 181
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

Jeżeli chcesz wykluczyć panewkę to wykręć korek spustu oleju - powinien być magnetyczny .
Jeżeli ma opiłki to dalej wiadomo .
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

PePeMotoryzacja napisał/a:
Oooo, jest jeszcze jedno :) ?? ?
Kurcze napisz bo nie wiem :P


Znasz zapewne te sprzęgła, a chodzi o sprzęgła kłowe kół zębatych w skrzynce biegów ;)

Chemical napisał/a:
Jeżeli chcesz wykluczyć panewkę to wykręć korek spustu oleju - powinien być magnetyczny .
Jeżeli ma opiłki to dalej wiadomo .


Wystarczy wtedy spuścić olej do miski i dokładnie przyjrzeć się, czy w oleju nie ma złotawych opiłków miedzi, oraz czy sam olej nie ma barwy/odcieni złota. Objawy te wskazują na uszkodzenie panewki.
 
 
proldcieply 

Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Konin
Wysłany: Sro 13 Sty, 2016   

Witam po małej przerwie , okazało się że to rzeczywiście sprzęgło rozrusznika :) teraz suzi pięknie gada i jest po kompletnym serwisie :) teraz tylko trochę kosmetyki i zaczynamy sezon :P daje link do tego jak teraz suzui gada i temat do zamknięcia a i dzięki za pomoc !! ! :)

https://youtu.be/0OMQtYEYln0
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Sro 13 Sty, 2016   

Po oponie widać, że chyba palenie laczka było grane :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.