Metaliczne stuki w silniku na niskich obrotach gs500 |
Autor |
Wiadomość |
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
No ale pisałeś "nie był wyregulowany na zaworach" a płytki w czasie eksploatacji i zaniedbania regulacji zgodnie z serwisówką same nie znikają |
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105
Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r |
|
|
|
|
proldcieply
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 22 Skąd: Konin
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Z tego co wiem to ten poprzedni własciciel miał go 3 lata i regulacji nie robił a jak go przyprowadził to ten dzwięk wydobywał już się z silnika |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Ja stawiam 99% na rozkręcone sprzęgło rozrusznika. Objaw jest bardziej słyszalny na wolnych a przy wyższych zanika.Trzeba zdemontować pokrywę alternatora i ściągnąć koło magnesowe.
Dodam, że to częsty objaw w GSsie Sam osobiście wykonałem kilka takich napraw.
Natomiast martwi mnie jedno:
proldcieply napisał/a: | Z tego co wiem to ten poprzedni własciciel miał go 3 lata i regulacji nie robił a jak go przyprowadził to ten dzwięk wydobywał już się z silnika |
Jeśli poprzedni właściciel jeździł z z rozkręconym i "klekoczącym" sprzęgłem no to panewka może być już do wymiany. Osobiście przerobiłem już raz taki przypadek gdy rozkręcone sprzęgło rozrusznika wybiło lekko panewkę ale wał był OK. Zakup nowych panewek uratował moto które jeździ bez problemu
No taka moja teza na powyższy problem
Powodzenia |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
proldcieply
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 22 Skąd: Konin
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
No niby zrobił nim tylko 2 tysiące ale kto wie czy prawdę mówi licznik wskazuje 25 tys przebiegu
[ Dodano: Czw 31 Gru, 2015 ]
Przekaże mechanikowi żeby sprawdził także to dzięki
[ Dodano: Czw 31 Gru, 2015 ]
A to nie powinno zanikac jak naciśnie klamkę sprzegla ? |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
proldcieply napisał/a: | A to nie powinno zanikac jak naciśnie klamkę sprzegla ? |
Są dwa sprzęgła w Twoim silniku:
- sprzęgło skrzyni biegów, element uruchamiający skrzynie biegów przez klamkę i linkę,
- sprzęgło rozrusznika, element uruchamiający/napędzający wał podczas pracy rozrusznika przy odpalaniu. Do sprzęgła rozrusznika przykręcone jest na trzy śruby M6 koło magnesowe. Śruby M6 bardzo często się luzują, w skutek czego luźna podstawa sprzęgła powoduje ,,klekot" na wale silnika na wolnych obrotach. Wkręcając silnik na obroty sprzęgiełko rozrusznika na skutek momentu obrotowego przechodzi w maksymalne położenie w swoim luzie i zablokowane nie "klekocze" na wale. Zdejmując obroty silnika sprzęgiełko rozrusznika znów wchodzi w swój wyrobiony luz.
Proces powiększa się i trwa dopóki dopóty wspomniane śruby M6 się nie zerwą lub na skutek dużych drgań zrywa się magnes na kole magnesowym. W jednym i drugim przypadku dochodzi do zablokowania silnika...najczęściej do końca żywota silnika !
Po weekendzie dodam foty po takiej kolizji w silniku, mam taki jeden na stanie.
PS. Doradzał bym już nie męczyć tego silnika, ze względu na duży "klekot" który da się usłyszeć na filmie. |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
proldcieply
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 22 Skąd: Konin
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Dzieki wielkie za ta wyczerpujaca odpowiedz jak cos będę wiedział to od razu dam znac
[ Dodano: Pią 01 Sty, 2016 ]
A mam jeszcze pytanie odnośnie tego sprzęgła rozrusznika , te stuki nie powinny odchodzić bardziej z lewej strony i dolnej częśći silnika ? bo u mnie wyraźnie słychać te dzwięki tak w połowie głowicy |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Dostosuj się do tego co zostało już powiedziane powyżej.
Z mojej strony podpowiem tylko, że jeśli chcesz szybko zlokalizować stuki, to odkręć pokrywę alternatora i sprawdź, czy mechanizm wolnego koła jest na miejscu. Następnie złap rękoma za koło magnesowe i ruchami lewo/prawo obracaj wałem korbowym. Jeżeli stuki (powstałe przez luz) dotyczą układu korbowo-tłokowego, to szybko je w ten sposób zlokalizujesz i postawisz diagnozę.
PS. PePeMotoryzacja napisał/a: | Są dwa sprzęgła w Twoim silniku: |
a oprócz tych jest jeszcze jedno |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Cytat: | A mam jeszcze pytanie odnośnie tego sprzęgła rozrusznika , te stuki nie powinny odchodzić bardziej z lewej strony i dolnej częśći silnika ? bo u mnie wyraźnie słychać te dzwięki tak w połowie głowicy |
Jak chcesz sprawdzić na "sucho" to usiądź na GSie i po odpaleniu na w miarę zimnym silniku połóz lewą i prawą dłoń na pokrywach silnika Lewą na alnetarze ,prawa na zapłonie.
Jeśli to sprzęgło rozrusznika na które tak stawiam to pod lewa dłonią będziesz czuł wyraźne uderzenia w takt wspominanego "klekotu"
KATANA napisał/a: | a oprócz tych jest jeszcze jedno |
Oooo, jest jeszcze jedno ?
Kurcze napisz bo nie wiem |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
Jeżeli chcesz wykluczyć panewkę to wykręć korek spustu oleju - powinien być magnetyczny .
Jeżeli ma opiłki to dalej wiadomo . |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
PePeMotoryzacja napisał/a: | Oooo, jest jeszcze jedno ?
Kurcze napisz bo nie wiem |
Znasz zapewne te sprzęgła, a chodzi o sprzęgła kłowe kół zębatych w skrzynce biegów
Chemical napisał/a: | Jeżeli chcesz wykluczyć panewkę to wykręć korek spustu oleju - powinien być magnetyczny .
Jeżeli ma opiłki to dalej wiadomo . |
Wystarczy wtedy spuścić olej do miski i dokładnie przyjrzeć się, czy w oleju nie ma złotawych opiłków miedzi, oraz czy sam olej nie ma barwy/odcieni złota. Objawy te wskazują na uszkodzenie panewki. |
|
|
|
|
proldcieply
Dołączył: 29 Gru 2015 Posty: 22 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sro 13 Sty, 2016
|
|
|
Witam po małej przerwie , okazało się że to rzeczywiście sprzęgło rozrusznika teraz suzi pięknie gada i jest po kompletnym serwisie teraz tylko trochę kosmetyki i zaczynamy sezon daje link do tego jak teraz suzui gada i temat do zamknięcia a i dzięki za pomoc !
https://youtu.be/0OMQtYEYln0 |
|
|
|
|
Rav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30 Dołączył: 01 Maj 2015 Pochwał: 9 Posty: 242 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Sro 13 Sty, 2016
|
|
|
Po oponie widać, że chyba palenie laczka było grane |
|
|
|
|
|