suza zatarta
Odpowiedz do tematu

czarnyszybki
[Usunięty]
: suza zatarta
Witam serdecznie wszystkich. 19 kwietnia wyjechałem pod jasną górę uroczyście rozpocząć sezon . Impreza przednia około 20000 maszyn lecz podczas wspinaczki pod jasną górę alejami
zagotowałem prawdopodobnie olej. W pewnym momencie straciłem sprzęgło a zaraz po tym silnik stanął. Wydaję mi się że zatarta tylko jeszcze nie wiem gdzie. Może wiecie co robić w takiej sytuacji, czy jest sens naprawiać jakie koszty gdzie szukac części np . wału korbowego może ma ktoś silnik. Dodam , że moja suza to 2005r i na oleju mobil 4t 10w 40 , nie polecam tego oleju.[/b]

:
wizyta u mechanika najwięcej Ci powie. ;)

2005 to w sumie całkiem świeże moto jeśli oleju było pod dostatkiem to aż niemożliwe żeby się zatarł :zdziwko:

salsafreak
[Usunięty]
:
ja też mam 10w40 - w zeszłym sezonie miałem gęściejszy ale wydaje mi się że teraz lepiej chodzi. może to też kwestia braku upałów aktualnie :niepewny:

Leon84
[Usunięty]
:
Żeby sprawdzić gdzie się zatarł musisz rozebracv silnik - inaczej się nie dowiesz.
Olej nie jest tutaj winny. Stojąc w korku powinieneś wyłączać silnik.
To silnik chłodzony powietrzem więc nie ma chłodzenia jak stoi czy przeciska się w korku.
Ja także jak 90% użytkowników GS mam wlany 10W40 i nie miałem najmniejszych problemów
Faktycznie w Czewie było ostro. Widać było,że niektóre maszyny miały dosyć.
A poziom oleju miałeś prawidłowy?
Znajomy na Intruderze wrócił lawetą. Wywaliło uszczelkę głowicy :kwasny:

pootietang
[Usunięty]
:
jak napisał Leon84 olej nie nic do tego. jeśli jedziesz na paradę motocyklem chłodzonym powietrzem gdzie jest kilkanaście tysięcy sprzętów to nie olej jest winny tylko brak chłodzenia, trzeba było trzymać się końca parady i dając raz po raz odetchnąć silnikowi.

ling24
[Usunięty]
:
mnie tez się traciło sprzęgło :kwasny: czułem ze luz na klamce sie zwiększa :przestraszony: i biegi cięzko wchodzą silnik starałem sie gasić ale co zgasiłem to znowu ruszali po kilku gaszeniach i zapalaniu mi aku siadł juz miałem z nim wczesniej problemy i to może mnie uratowało bo kawałek pocisłem ale ze 20 minut stałem prawie w miejscu silnika się jeszcze po 40min nie szłło dotknąć. Teraz myśle nad termometrem oleju :hyhy: ja mam motula 5100

pootietang
[Usunięty]
:
niestety gs na parady średni się nadaje, nawet moto chłodzone cieczą może nie wytrzymać długo takiej jazdy i to jeszcze na półsprzęgle dlatego paradę sobie odpuściłem i moto postawiłem nie na placu a w bocznej uliczce.

ling24
[Usunięty]
:
pootietang napisał/a:
niestety gs na parady średni się nadaje, nawet moto chłodzone cieczą może nie wytrzymać długo takiej jazdy i to jeszcze na półsprzęgle dlatego paradę sobie odpuściłem i moto postawiłem nie na placu a w bocznej uliczce.


tak masz racje nawet bym powiedział ze sie nie nadaje ale ja czułem ze coś sie dzieje z nim po sprzęgle bo silnik chodził normalnie może lekko podwyszone obroty mi tez dały znak może tez chłodnica oleju mi troche pomogła przed zatarciem silnika ale jakoś tam trzeba było podjechac a pod górke potem mi żona pomogła pchać ;) w kazdym razie moto chodzi normalnie ;)

czarnyszybki jak długo jechałeś z małą prędkościom ile?

:
Ale żeby miał full syntetyk 10W50 czy 10W60 to prawdopodobieństwo zatarcia moto by było dużo mniejsze . Po to wymyślono oleje do silników o większym obciążeniu cieplnym np wyścigowych.
Czy silnika nie można obrócić? Jeśli tak to prawdopodobnie musisz szukać drugiego. Jeśli natomiast bez świec wał lekko się obraca i ma odpowiednie ciśnienie sprężania to raczej nie zatarcie . Być może przegrzanie świec spowodował zgaśniecie moto. Zmierz też w warsztacie ciśnienie oleju w silniku.
Czy lampka ciśnienia oleju się nie zaświeciła bezpośrednio przed zgaśnięciem? Napisz coś więcej o tym zdarzeniu.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
kicek
[Usunięty]
:
Też byłem w Czewie, ale trzymałem się z boku tak aby chociaż wiało na moto. I moja suzi zniosła to dzielnie, chodciaż zjadła troche oleju bo w drodze powrotnej dostała troszkę po garach :P

czarnyszybki
[Usunięty]
:
Witam w tym korku jechałem dość długo i w bardzo żółwim tempie , gdy czułem że biegi wchodzą ciężko i tracę sprzęgło zostało mi już kilka metrów myślałem że dojadę. Nie widziałem czy lampka ciśnienia olej się zapaliła wcześniej czy moto się zdławiło brakiem sprzęgła. Suza zgasła i koniec. Jutro będę wiedział co się stało będziemy ją rozkręcać. Rozglądałem się po necie i nigdzie nie znalazłem silnika jak również wału korbowego z korbowodami. Wiecie może ile kosztują nowe i gdzie pytać pozdro

ling24
[Usunięty]
:
w serwisie suzuki ;) ale z tego co słyszałem to jest drogo :kwasny:

MZMaxi
[Usunięty]
:
czarnyszybki, piszesz, że straciłeś nagle sprzęgło i silnik stanął. Możesz to przybliżyć? Trzymałeś go akurat na sprzęgle, czy był na luzie?

czarnyszybki
[Usunięty]
:
Wiem że coś z zaworem nie wiem co dokładnie bo rozmawiałem z mechanikiem telefonicznie. Powiedział że trzeba robić całą głowicę i koszt około 1200 zł wcześniej mówił że za robotę zatartego silnika weżnie około 2000 nie wiem czy nie chcę mnie trochę wyrysać.Jak będę wiedział coś więcej to napiszę. Robił ktoś głowicę i ile to kosztuję pozdr

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 ]
mz maxi jechałem różnie i na polprzęgle i wyrzucałem na luz ale w ostatniej fazie trzymałem na sprzęgle i nagle zaczynal mi jechać i zarazpo tym się zadusił i wszystko się zblokowalo nara

:
bez jaj, silnik kupisz za 1000-2000 zł (ja dostałem za 1400 rocznik 1998). Dodatkowo zapłaciłem 300 zł za wyciągięcie starego, włożenie nowego, zalanie (moim) olejem, wstawienie filtru paliwa, nowej zębatki przedniej, regulację gaźników i transport całego motocykla na trasie sopot->tczew.

czyli 1700 za całą naprawę

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.