OPONY |
Autor |
Wiadomość |
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013
|
|
|
jakjak7222 napisał/a: | Dzieki za odpowiedź |
Spoko, ale następnym razem wysil się przez chwilę, zamiast oczekiwać informacji podanej na tacy
A jak już jesteśmy w temacie to bardzo ciekawa nowość z tego roku: Michelin Pilot Street - jedyny dostępny radialny komplet do GSa.
Myślę, że warto sie zainteresować, bo cena jest atrakcyjna.
Michelin Pilot Street 130/70R17 za 323zł
Michelin Pilot Street 110/70R17 za 278zl
Chwalone przez lata Pirreli Sport Demon mają w końcu poważną konkurencję. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez dymny Czw 12 Gru, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013
|
|
|
dymny napisał/a: | Michelin Pilot Street |
Bardzo ciekawią mnie opinie o tych oponach.
Szkoda że z Pilot Road 2 wzięto tylko bieżnik, a nie zaczerpnięto rozwiązania z inną mieszanką na środku i inną po bokach. (chociaż z drugiej strony - do GS'a )
Kupujcie śmiało - jak skończą się opony które mam teraz będę szukał opinii (z 5k na nich dopiero zrobiłem to macie trochę czasu ) |
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Pochwał: 3 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
Ja kupiłem właśnie te PIlot Streety ale w wersji diagonalnej na topgumy.pl. Cena była atrakcyjna Jeszcze na nich nie jeździłem, bo zmieniłem na zimowy sen. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
simin napisał/a: | Szkoda że z Pilot Road 2 wzięto tylko bieżnik, a nie zaczerpnięto rozwiązania z inną mieszanką na środku i inną po bokach. (chociaż z drugiej strony - do GS'a ) |
Dwie mieszanki to nie jedyne rozwiązanie dłuższej żywotności opony, np. Metzeler i Pirelli rozwiązują to w inny sposób i opony również osiągają bardzo wysokie przebiegi. Ale marketingowo fajnie brzmi - dwuskładnikowa opona praktycznie nie ma to takiego odzwierciedlenia na jakie wskazuje marketingowy bełkot. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
tu nie chodzi tylko o żywotność - chodzi o to żeby boki się kleiły |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
może tmi po prostej tylko śmiga i potrzebuje na środku opony twardą mniej ścieralną mieszankę
ja swoje pilot roady konkretnie zajechałem w 10k km... przy takim stylu jazdy dojdą do 15k km i tył do spalenia, przód do wymiany...
ale to jak kleją na winklach to bajka! przy tym dają rade na deszczu i w zimno,
te opony to pewnie najlepszy kompromis miedzy oponami turystycznymi, a sportowymi |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
Mówicie tak jakby opony, które mają jednoskładnikową mieszankę były bardzo twarde i słabo trzymały. Ciekawe czy takie faktycznie są np. Metzelery Z8 Interact lub Pirelli Angel GT. Zwróciłem jedynie uwagę, że opona nie musi być z dwóch mieszanek aby dobrze trzymała na bokach i była wytrzymała. Na pilot roadach nie latałem, zapewne jak Ty nie jeździłeś na najnowszych oponach innych producentów które są jednoskładnikowe ale już wiesz, że słabo trzymają na bokach |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
squarek
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011 Pochwał: 13 Posty: 473 Skąd: WGM
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
U mnie Road Piloty 2 mają już 25000 km i nie widać śladów zużycia. A trzymają od -12 do + 35. A odnośnie tego czy opona ma mieć jedną czy dwie mieszanki gumy w sobie to już dla mnie bez różnicy. Ma po prostu gwarantować jak największą przyczepność w każdych warunkach. Niestety nie znajdzie się opony idealnej na każde warunki, co najwyżej można wybierać i ustalać czy ktoś chce latać bokami opony, czy ktoś chce robić przebiegi po 50000 km, czy chce jeździć cały czas w deszczu, śniegu, po szosie czy szutrze. Czy może tylko na torze.
Każda opona ma swoje parametry. I do tego jak będziemy jeździć mamy dobrać odpowiednią oponę.
W Kawasaki jak wyżej napisałem mam Michelin Road Pilot 2, wątpię żeby ktoś uwierzył w przebieg ale to prawda, tył 25000 km, przód jeszcze więcej bo jak kupiłem moto to już była. Były to opony wybrane do turystyki szosowej w każdych warunkach, w motocyklu który nie pożera opon jak nie wiadomo co. I w tym te opony sprawdzają się idealnie.
W Suzuki też planuję zmienić opony i tutaj raczej 2 składników nie założę. A to dlatego że zupełnie inaczej moto będzie użytkowane. Opona ma być przede wszystkim wytrzymała jako że moto będzie zjeżdżało z asfaltu. Będę szukał twardej gumy. Wiadomo, na mokrym będzie ciężko ale samo moto nie jest przeznaczone do zasuwania.
Także jak ktoś chce zmieniać opony to niech zrobi rachunek sumienia i pomyśli czego potrzebuje. I od razu napiszę, nie warto dawać innych opon niż zaleca producent, szeroka guma wcale nie daje +5 do umiejętności jeżdżenia. Tak samo napisy na oponach. Warto poszukać sprawdzonych opon mniej znanych producentów ale za to dać lepszy model.
Aha i jeszcze dwie sprawy, żeby opona działała jak należy to trzeba kontrolować ciśnienie. Nawet super guma ze złym ciśnieniem będzie gorzej działała od jakiejś "tańszej" opony ale używanej zgodnie z zaleceniami. I ostatni temacik który poruszam to czas, niestety czas nie działa korzystnie na gumę (jak i na wszystko inne po za % ). Także jak opona jest już stara to nawet jak ma bieżnik to wypadałoby ją wymienić. Co z tego że opona z górnej półki jak i tak nie będzie trzymać jak należy bo jest już sparciały kamień.
To chyba tyle. |
_________________ SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250
|
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013
|
|
|
squarek napisał/a: | tył 25000 km | nieźle
No jak napisałeś, ja na pilotach 2 jeżdżę głównie po mieście albo naku*wiam po winklach i troszeczkę na torze. Po 3 sesjach 20 minutowych na Torze Poznań ubyło sporo bieżnika.... a wyszło z 35 okrążeń po ~4km... |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Mam takie oponki bardzo dobre , gorąco polecam |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
freedek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Z racji niskiej ceny pewnie sprawdzę pilot streety. Raczej wątpię by były porównywalne, lub lepsze od sport demon. Mam przynajmniej nadzieję, że nie tak beznadziejne jak battlaxy.
EDIT:
Po krótkim przemyśleniu, wolę uczyć się na błędach innych i wybiorę sprawdzone pirellki. Użyłem googli i spotkałem się z opinią, że rewelacji nie ma na tych michelinach. Co i cena sugeruje. |
|
|
|
|
zydzio
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 16 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
Takie pytanko, czy ktoś wie gdzie można teraz dostać świeżego Maxxisa M6102 na przód?
Dzwoniłem chyba po wszystkich polskich sklepach internetowych i wszędzie mają jakieś stare z 2010 roku i nie wiedzą czy będą mieli nowe
Czyżby wycofali je z produkcji? Albo może jakaś nowa partia ma być dopiero po nowym roku? |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
zydzio
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 16 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
simin, tak, zresztą w linku który podałeś widnieje rok produkcji:
MAXXIS M6102 Promaxx Front 110/70-17 54H TL r.prod. 2010
Ciekawe jest że często kilka pozornie innych sklepów internetowych to jeden i ten sam I te same numery kontaktowe itd. a ceny opon inne |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014
|
|
|
Powinny być spokojnie z roku 2012 bo dużo osób tutaj takie dostało, poszukaj dokładnie lub poczekaj bliżej wiosny może będą świeższe dostawy, a jak nie to kup po prostu jakieś inne bo generalnie co za różnica bo kupować starego kapcia z 2010 to bez sensu, dziwi mnie polityka cenowa sprzedawczyków którzy dalej będą pchać taką gumę po normalnej cenie zamiast puścić za pół ceny. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
|