WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju i plynu hamulcowego
Autor Wiadomość
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Cze, 2010   

Wie ktoś ile potrzeba płynu hamulcowego, żeby uzupełnić oba pojemniki? Mam butelkę 250 ml, ale nie wiem czy to starczy.
 
 
preker
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Cze, 2010   

wystarczy spokojnie
 
 
Xaime
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Cze, 2010   

jeszcze będziesz miał na jedną wymianę :D
 
 
Kubunia
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Cze, 2010   

Przy wymianie płynu w obu układach hamulcowych poszło mi około 150ml płynu.
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010   

Xaime napisał/a:
jeszcze będziesz miał na jedną wymianę :D

Raczej nie, bo płyn jest higroskopijny ;)
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
vinyl 

Model GSa: GS 500F
Dołączył: 10 Kwi 2008
Pochwał: 4
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011   

Przymierzam się do regeneracji przedniego hebla (mam tu na mysli wymiane klocków/przewody/płynu i być moze tarczy - obecna seryjna ma 28 tys km, nie umiem ocenić w jakim jest stanie). Czy nadaje się do użycia płyn hamulcowy, który kupiłem 2 lata temu i który użyli mi na przeglądzie ? - zostało jakieś 60% butelki, ilościowo starczy, ale czy taki już raz otwarty płyn, jak stał 2 lata w nieogrzewanym garażu nie traci własciwości ? Co prawda nie są to duze koszty, ale nie wiem czy kupowac nowy czy wykorzystać ten stary do końca ?
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011   

kup nowy, część nowego pójdzie na płukanie układu
 
 
 
Kurczak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Maj, 2011   

witam,

ja robiłem ostatnio regeneracje przedniego hamulca. wymiana klocków, płynu i uszczelek wszelakich. jak już bierzesz się za rozbiórkę wszystkiego i wymianę większości rzeczy to proponuje tez rozebrać pompę hamulcowa i ja umyć ekstrakcyjną benzyna bo nawet jak płyn był wymieniany to syf zawsze będzie do tego przejrzał bym uszczelki w zacisku czy nie są sparciałe te anty pyłowe i je wymienił jak jest taka konieczność( jeśli sprzęt masz przez 94 to są dwa tłoczniki rożnych wielkości i nie ma zestawu naprawczego do gs'a ale można kopić zestaw naprawczy do Kawasaki ER500 1999 zacisk ten sam tylko lewy (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQxMDMwMw==&bid=105696) ja zastosowałem i wszystko hula:)) a płyn zgodnie z literatura po pół roku od otwarcia nadaje się do wyrzucenia.

pozdro
 
 
vinyl 

Model GSa: GS 500F
Dołączył: 10 Kwi 2008
Pochwał: 4
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Podziele się z wami moimi odczuciami po wymianach na ktore sie zdecydowalem przy okazji wymiany klocków z przodu - myslalem że są na zero i ocieram już tarcze samym mocowaniem klocka, na szczescie jeszcze troche było.

Wymieniłem:
- zużyte klocki (niemal do końca) na nówki EBC FA231 HH (ok. 120 zł)
- 7 letni gumowy przewód hamulcowy na przewód w oplocie HEL (170 zł)
- płyn hamulcowy DOT4 Mobil, 39
(do tego robocizna ok. 120zł)

Moje spostrzeżenia:
Praktycznie bez wiekszych zmian, jesli chodzi o hamowanie. Klamka hamulca jest twardsza i ma zdecydowanie krótszy skok, ale nie widze roznicy jesli chodzi o skutecznosc hamowania. Może minimalnie lepiej. Być może nowe klocki po dostosowaniu do tarczy zwiększą skutecznosc, slyszalem tez że akurat te (HH) najlepiej działają po rozgrzaniu. Na dodatek, klocki nawet w stanie spoczynku lekko ocierają o tarcze (wyraznie slychac przy toczeniu, moze kwestia montazu) W kazdym razie tak tylko pisze, jak by ktos chcial wiedziec, czy jest roznica po wydanych prawie 450 zł :P - wystarczą klocki za 60 zł + nowy płyn ;)
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Zastanawia mnie tylko zasadność wlewania tak drogiego płynu hamulcowego typu Mobil, Motul itd., ja jak zmieniałem płyn to kupiłem oczywiście DOT4 ale za 9 zł i też jest dobry.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

to tak ja przy wymianie oleju w przednim zawieszeniu.. można nalać mineralny samochodowy olej silnikowy ale każdy leje syntetyczny motul przeznaczony do tego celu :D
 
 
 
vinyl 

Model GSa: GS 500F
Dołączył: 10 Kwi 2008
Pochwał: 4
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

tmi, moj post nie stawia pod znakiem zapytania zasadnosci stosowania tylko oleju Motul ale również oplotu i drogich klocków - w końcu 3x mniejszym kosztem a i tak będzie działać.
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Dobrze, że napisałeś swoje spostrzeżenia, wg mnie po dotarciu się klocków będzie hamować lepiej.
Odniosłem się ogólnie do płynu hamulcowego bo są w różnych cenach jak wiadomo a to chyba najkrótsza i najlepsza droga do oszczędności.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Kurczak napisał/a:
proponuje tez rozebrać pompę hamulcowa i ja umyć ekstrakcyjną benzyna


Haynes:
"Caution: Do not, under any circumstances use a petroleum-based solvent to clean brake system parts"

Jest tak napisane w kilku miejscach w serwisówce. Nie wiem dlaczego, ale skoro tak o tym piszą to chyba może mieć jakiś negatywny wpływ na działanie układu... Ja czyściłem wszystko denaturatem, w przypadku zacisku jak jest lekki syf to sama szmatka + denaturat da rade, a jak gorzej to trzeba delikatnie czymś zeskrobać warstwe zapieczonego syfu tak zeby nic nie zarysować i reszte denaturatem. Ew. środek do czyszczenia układów hamulcowych lub czysty płyn hamulcowy, jak podaje serwisówka.

vinyl napisał/a:
Moje spostrzeżenia:
Praktycznie bez wiekszych zmian, jesli chodzi o hamowanie. Klamka hamulca jest twardsza i ma zdecydowanie krótszy skok, ale nie widze roznicy jesli chodzi o skutecznosc hamowania.


Zanim klocki dopasują się do tarczy to będzie słabo hamować, tymbardziej że załozyłeś sintery które są twarde, a jesli jeszcze miałeś nierówną tarczę to trochę minie zanim się dopasuje. Nie wiem jak w wypadku sinterów, ale przy zwykłych klockach agresywne i długie hamowanie niedługo po założeniu spowoduje spalenie okładzin i klocki będą bardzo słabo hamować. Na Twoim miejscu dla pewności przez pierwsze 200-500 km bym nie przeciazal hamulców.

vinyl napisał/a:
Na dodatek, klocki nawet w stanie spoczynku lekko ocierają o tarcze (wyraznie slychac przy toczeniu, moze kwestia montazu)


Jak lekko, tak że koło swobodnie się obraca i przy zakręceniu wykonuje conajmniej jeden obrót, a nie hamuje po chwili to normalne i jest ok. A w przeciwnym wypadku to pewnie tłoczki się nie cofają albo prowadnice zapieczone / zuzyte.

Cytat:
zasadnosci stosowania tylko oleju Motul ale również oplotu i drogich klocków - w końcu 3x mniejszym kosztem a i tak będzie działać.


Działać będzie, pytanie tylko jak... Zobacz takie sifferty albo NHC i porównaj z Ferodo czy Lucasami. Różnicę w jakości widać już po wyglądzie. Na pewno skuteczność hamowania nie będzie taka sama na kazdych z tych klocków. Natomiast co do płynu to tutaj chyba jednak mozna zaoszczedzic. Tanszy plyn zapewne bedzie bardziej wchlanial wode z otoczenia i bedzie mial mniejsza temperature wrzenia. Ale jesli ktos planuje go i tak co dwa lata wymieniac to nie powinno byc problemow. Oplot - inwestujesz raz i nie wymienasz, bo to sie nie starzeje. Mozna oczywiscie kupic tansze niz HEL czy Goodridge, tylko pytanie czy warto w wypadku jednorazowej inwestycji oszczedzac te kilkadziesiat zł.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Kurczak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Maj, 2011   

być może i tak serwisówka pisze. zgodzę się z tym nie mniej jednak tyczy się to bardziej części gumowych a nie samego elementu. ja umyłem i moto hamuje jak trzeba z tym ze wszystkie gumy wymieniłem na nowe i żadna nie miała kontaktu z benzyna:)

w odniesieniu do tematu wymiany przewodów hamulcowych to producent zaleca wymianę co 4 lata( zapewne dotyczy to przewodów nie w oplocie) wiec 7 letnie przewody powinny być wymienione 3 lata temu. ustalmy ze GS 500 to nie monstrum prędkości ani przyspieszenia i wydaje mi się ze klocki za 60-80 PLN'ów tez dają rade:) a co do płynu to można też kupić DOT 5.1 tylko pytanie po co. skoro DOT 4 spełnia wszystkie normy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.