Sruba wymiary |
Autor |
Wiadomość |
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013 Śruba wymiary
|
|
|
Witam, proszę Was o pomoc, gdyż mam wyrobione śruby kolektora, są wszystkie zardzewiałe, zapieczone i wyrobione. Czy byście mogli podać mi wymiary śruby tej imbusowej?
Numer 2 na załączonym rysunku.
Przeszukałem forum lecz nie mogłem nigdzie znaleźć wymiarów śruby |
|
|
|
|
AdachA1
Model GSa: GS 500E
Wiek: 54 Dołączył: 03 Sty 2010 Pochwał: 1 Posty: 45 Skąd: Łasin
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013
|
|
|
M8 ok. 40 - 50mm długości . Uważaj z odkręcaniem , jeśli ukręcisz, czeka Cię demontaż cylindra bo oryginalne śruby są bardzo twarde i naprawdę trudno ich rozwiercić. |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013
|
|
|
mam je w tak złym stanie dlatego będę musiał kupić nowe no i uporać się z ich okręceniem co jest ciężkie sam zobacz jak wygląda śruba ( tak wszystkie moje śruby wyglądają ) ale Suza tego potrzebuje
|
|
|
|
|
kacperox [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013
|
|
|
Imbusem nawet nie masz szans Popukaj ją trochę młotkiem i próbuj żabką odkręcić. ogólnie trudny temat bo też przez to przechodziłem, ale mi udało się imbusem |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013
|
|
|
WD40 dżin wcześniej, te troszkę młotkiem to za delikatnie "sił musi być" ale bez przesady. jeśli się boisz podjedz(w sumie lawet silnik musi byc zimny) do mechanika z kluczem udarowym pneumatycznym zapłaci parę złotych a większe prawdopodobieństwo ze pości. |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
dzięki za wsze rady spróbuje na początek młotkiem a jak to nie da rady to do mechanika. oczywiście zdam relację z tej operacji |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Plan jest następujący... śrubę oszlifować pod klucz nasadowy, następnie zwilżyć całą śrubę płynem hamulcowym (posiada jeszcze lepsze właściwości penetracyjne), i odczekać. Dalej za pomocą opalarki nagrzać miejsce obróbki, i za pomocą klucza próbować odkręcić śrubę... niekiedy postukując młotkiem. W razie ukręcenia śruby, przygotować się do usunięcia reszty gwintu za pomocą wykrętaka... wcześniej nawiercając "dobrym" wiertłem otwór w urwanej śrubie. Aby uzyskać lepszą/szybszą skuteczność odwiertu, należy co chwilę zanurzyć wiertło w wodzie, co nie dopuści do przegrzania/rozhartowania jego ostrza. Dalej wkręcamy wykrętak w podgrzane jeszcze raz miejsce obróbki, i staramy się usunąć z głowicy pozostałość po urwanej śrubie. Jeżeli i to nie poskutkuje... zostaje ostrożne większe rozwiercenie śruby wiertłem 7-7,5 a póżniej za pomocą gwintownika usunięcie z otworu pozostałości po śrubie- właściwie to już tylko samego jego zwoju gwintu.
PS. Ale najlepiej będzie, jak odkręcisz te śruby bez konieczności użycia tych ewentualności. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
sama spawarka pod rękom to nie wszystko:) jeszcze umiejętności:) do spawani, u mnie niestety za małe a spawarka transformatorowa stoi obok GS:) |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
No tak umiejętności też swoją drogą, jak i sama spawarka |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013
|
|
|
a powiedzcie mi bo szukałem ostatnio śruby jak kolega AdachA1, napisał M8 lecz nie mogłem znaleźć takiej samej. jaka jest nazwa fachowa tych śrub co jest mowa w temacie.
szukałem pod takimi pojęciami : śruba m8 imbusowa z kołnierzykiem, m8 z kołnierzykiem.
niestety żadne wyszukiwania nie przyniosły rezultatu. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013
|
|
|
podjedź do pierwszego metalowego u siebie w mieście i poproś o śruby M8 na imbus i dokup do tego podkładki. większość sklepów śruby z kołnierzem ma na zamówienie i wychodzi drożej. a zastosowanie podkładki da taki sam efekt. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013
|
|
|
Chłopie moje śruby od kolektorów wyglądały o niebo lepiej, a i tak jedną ukręciłem..
Nie rób tego sam w domu, jak masz możliwość to jak koledzy piszą, z pneumatycznym powinno pójść. Parę dni z rzędu traktuj to WD40stką i z wyczuciem młotkiem + klucz i powinno puścić.
Pozdro i powodzenia |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013
|
|
|
ok tak zrobię. myślałem też nad daniem śruby sześciokątnej z kołnierzykiem zamiast imbusowej by można było lepiej odkręcić. Nie wiem czy dobrze kombinuje może ktoś z Was robił tak ? |
|
|
|
|
|