WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Sruba wymiary
Autor Wiadomość
valmara
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   Śruba wymiary

Witam, proszę Was o pomoc, gdyż mam wyrobione śruby kolektora, są wszystkie zardzewiałe, zapieczone i wyrobione. Czy byście mogli podać mi wymiary śruby tej imbusowej?
Numer 2 na załączonym rysunku.


Przeszukałem forum lecz nie mogłem nigdzie znaleźć wymiarów śruby
 
 
AdachA1 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 03 Sty 2010
Pochwał: 1
Posty: 45
Skąd: Łasin
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

M8 ok. 40 - 50mm długości . Uważaj z odkręcaniem , jeśli ukręcisz, czeka Cię demontaż cylindra bo oryginalne śruby są bardzo twarde i naprawdę trudno ich rozwiercić.
 
 
valmara
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

mam je w tak złym stanie dlatego będę musiał kupić nowe no i uporać się z ich okręceniem co jest ciężkie sam zobacz jak wygląda śruba ( tak wszystkie moje śruby wyglądają ) ;/ ale Suza tego potrzebuje :)
 
 
kacperox
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Imbusem nawet nie masz szans :) Popukaj ją trochę młotkiem i próbuj żabką odkręcić. ogólnie trudny temat bo też przez to przechodziłem, ale mi udało się imbusem :)
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

WD40 dżin wcześniej, te troszkę młotkiem to za delikatnie "sił musi być" ale bez przesady. jeśli się boisz podjedz(w sumie lawet silnik musi byc zimny) do mechanika z kluczem udarowym pneumatycznym zapłaci parę złotych a większe prawdopodobieństwo ze pości.
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
valmara
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

dzięki za wsze rady :) spróbuje na początek młotkiem :D a jak to nie da rady to do mechanika. oczywiście zdam relację z tej operacji :D
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

Plan jest następujący... śrubę oszlifować pod klucz nasadowy, następnie zwilżyć całą śrubę płynem hamulcowym (posiada jeszcze lepsze właściwości penetracyjne), i odczekać. Dalej za pomocą opalarki nagrzać miejsce obróbki, i za pomocą klucza próbować odkręcić śrubę... niekiedy postukując młotkiem. W razie ukręcenia śruby, przygotować się do usunięcia reszty gwintu za pomocą wykrętaka... wcześniej nawiercając "dobrym" wiertłem otwór w urwanej śrubie. Aby uzyskać lepszą/szybszą skuteczność odwiertu, należy co chwilę zanurzyć wiertło w wodzie, co nie dopuści do przegrzania/rozhartowania jego ostrza. Dalej wkręcamy wykrętak w podgrzane jeszcze raz miejsce obróbki, i staramy się usunąć z głowicy pozostałość po urwanej śrubie. Jeżeli i to nie poskutkuje... zostaje ostrożne większe rozwiercenie śruby wiertłem 7-7,5 a póżniej za pomocą gwintownika usunięcie z otworu pozostałości po śrubie- właściwie to już tylko samego jego zwoju gwintu.

PS. Ale najlepiej będzie, jak odkręcisz te śruby bez konieczności użycia tych ewentualności. ;)

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

Uderzając stanowczo młotkiem w śrubę powodujemy ruszenie się śruby na gwincie prze co zerwanie spieku. (dlatego klucze udarowe pneumatyczne tak łatwo odkręcają stare śruby) po staremu to było śrubokręt pod kotem i uderzmy:)

co do podgrzewania ja nie jestem do tego przekonany. ponieważ akurat w tym przepadku podgrzejmy tylko łeb śruby przez co zrobi sie minki, co ułatwi jej ukręcenie. podgrzewać powinno się nakrętki co powoduje zwiększenie ich objętości, lub miejsce gdzie jest wkręcona śruba.
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

ja moje dwie nie do odkręcenia śruby podgrzałem do czerwoności , przyspawałem wygięty pręt zrobiłem przedłużkę i i się odkręciły tak czy siak śruby były do wymiany a to był najszybszy sposób na moje warunki oczywiście :P

[ Dodano: Pon 18 Lut, 2013 ]
podgrzewając śrubę podgrzewasz ją całą , oczywiście największa temperatura jest na łbie śruby, ale cała śruba ugrzeje się do wystarczającej temperatury , dając śrubie ostygnąć w naturalny sposób, nie stanie się ona na tyle miękka by się ukręciła. Oczywiście taka śruba nie nadaje się do późniejszego użytku wiadomo , ale ten sposób jest używany jest tylko i wyłącznie w ostateczności.
_________________
GeoGri

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

sama spawarka pod rękom to nie wszystko:) jeszcze umiejętności:) do spawani, u mnie niestety za małe a spawarka transformatorowa stoi obok GS:)
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

No tak umiejętności też swoją drogą, jak i sama spawarka :)
_________________
GeoGri
 
 
 
valmara
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2013   

a powiedzcie mi bo szukałem ostatnio śruby jak kolega AdachA1, napisał M8 lecz nie mogłem znaleźć takiej samej. jaka jest nazwa fachowa tych śrub co jest mowa w temacie.
szukałem pod takimi pojęciami : śruba m8 imbusowa z kołnierzykiem, m8 z kołnierzykiem.
niestety żadne wyszukiwania nie przyniosły rezultatu.
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013   

podjedź do pierwszego metalowego u siebie w mieście i poproś o śruby M8 na imbus i dokup do tego podkładki. większość sklepów śruby z kołnierzem ma na zamówienie i wychodzi drożej. a zastosowanie podkładki da taki sam efekt.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 19 Lut, 2013   

Chłopie moje śruby od kolektorów wyglądały o niebo lepiej, a i tak jedną ukręciłem..
Nie rób tego sam w domu, jak masz możliwość to jak koledzy piszą, z pneumatycznym powinno pójść. Parę dni z rzędu traktuj to WD40stką i z wyczuciem młotkiem + klucz i powinno puścić.

Pozdro i powodzenia :)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
valmara
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2013   

ok tak zrobię. myślałem też nad daniem śruby sześciokątnej z kołnierzykiem zamiast imbusowej by można było lepiej odkręcić. Nie wiem czy dobrze kombinuje może ktoś z Was robił tak ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.